Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 15:53   #8
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lage mat til bare én? Skal vi være sterke sammen?

Fin ide med en sånn tråd! Jeg bor også alene, og må lage mat til bare meg selv. Kjenner igjen det med at det er litt lite motiverende av og til. Men så er jeg så heldig at jeg er glad i å lage mat, og liker å prøve ut nye ting.

Dette med å fryse ned porsjoner funker bare delvis for meg. Fryser ofte ned porsjoner, men tar dem av en eller annen grunn ikke så ofte opp igjen. Frysern er stappfull av porsjonspakninger. Kanskje det har å gjøre med at maten rett og slett smaker bedre når den er nylaget. Dette er noe jeg begynte med lenge før ketolyse, så de fleste porsjonene i frysern er vel ikke helt "lovlige". Får vel kanskje ta en opprydning og kaste litt snart...

Jeg kan anbefale å ta en tur på IKEA og kjøpe inn noen ildfaste former i enporsjonsstørrelser. Jeg har sikkert 4-5 stykker av denne, og synes middagslaging er blitt mye enklere etter at jeg begynte å bruke disse formene. Alt som kan legges i en liten form og stappes i ovnet i 20-30 minutter er enkel og god mat til en person