Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 17:43   #16
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og depresjon?

Jeg har ikke fått noen diagnose på depresjon, men i perioder har jeg mildt sagt vært ute og kjøre. Så ille at jeg ikke ville turt å fortelle legen om det engang. Vet ikke om det var utbrent, deprimert, eller en kombinasjon. Og hva som førte til hva, litt sånn høna og egget liskom. Deprimert av stress eller stresset mer fordi jeg var deppa? I hvertfall mistet alt mening en ganske lang periode. Selvmedisinerte med litt ulovlige substanser, noe som definitivt gjorde saken værre! Og det kommer fortsatt håpløse perioder, og jeg er fortsatt livredd for hva "det store mørket" fører med seg neste gang, og hvor intenst det blir. For jeg veit jo at det kommer.
Heldigvis har jeg fått litt flere knagger å henge ting på etterhvert, f,eks var det en lettelse å få vite at jeg hadde PCOS, for da kunne jeg lese og kjenne meg igjen i endel av symptomene. Mye av det var jo ting som hadde gjort at jeg følte meg unormal og deppa, samt hadde EKSTREME humorsvningninger. Rart det der rmed homroner...

uansett går det mye bedre så lenge jeg holder meg på en viss lavkarbo. For meg funker Lindberg også.

Forøvrig skal jeg i slutten av januar på kurs i positiv tekning, og gleder meg som en unge! Var på et kort seminar med hun som holder kurset, og det var veldig interessant. Mange ting man vet fra før, men som man trenger å minne seg selv på i hverdagen... og hjelpemidler for å holde fokus på de rette tingene. (For de som er interessert, http://www.birgitsemundseth.com/)