Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 23:03   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Skautrollet; Det er vanlig å oppleve ubehag, i forskjellig grad forsåvidt. Dette hørtes ganske ubehagelig ut, men hvor mye karbo har du fått i deg hver dag? Det er ikke snakk om at kroppen er i underskudd på karbo, karbohydrater, da i særlig grad raske fra f.eks sukret syltetøy og melk som du nevner er ikke karbohydrater vi trenger, de er tøffe for blodsukkeret, men vi "venner" oss til dem ved å innta det over lang tid, og hele tiden gå med et forhøyet blodsukker og insulinproduksjon. Men kroppen trenger imidlertid de vitaminer og mineraler som grønnsaker gir oss.

Det jeg synes du bør gjøre er å gå til en lege og sjekke deg for diabetes og/eller insulinresistens, en legesjekk før en stor livsstilsendring er veldig veldig lurt uansett, for dette høres ut som hypoglykemi (lavt blodsukker) som jeg selv opplever om jeg går for lenge uten å spise, noe jeg dessverre har en uvane for å gjøre -gamle synder ...
Du skal uansett, noe du sikkert vet innta kh fra rene kilder, grønnsaker som vokser over jorden i hovedsak, og det skal ligge på omtrentlig et inntak på 20 gram hver dag de første fjorten dagene. Det er også viktig å få i seg en del fett, gjennom å spise de feteste kjøttstykkene, steke ting i smør, helle olje over salater etc. Dette er viktig for å holde blodsukkeret jevnt, og er egentlig essensen i dietten. Ikke minst så MÅ man spise seg behagelig mett, og ikke gå for lenge uten mat, eller heller ikke spise sånn at man blir stappmett.

Til slutt vil jeg anbefale den originale versjonen av Atkins New Diet Revolution, da den norske er skamfullt mangelfull, dessverre.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat