Er det sant at man kan trekke fiber fra karber Jeg reiser på båt med turnus 6 uker på/av. Siden jeg har begrenset mulighet til å påvirke matlagingen ombord har jeg tatt med endel pakker med "Helseklibrød" fra GGNorway. Har hørt (i Fedonsammenheng) at fiber kan trekkes fra på karbohydratene og det står på pakken: Karbohydrater 33,2 g derav sukkerart. 5,0g Kostfiber 34,4g Sjønner jo at man ikke blir skyldig karber, men er dette produktet ok på ketolyse? Pakken inneholder 10 små (spon)plater à ca 10 g og jeg bruker 1-2 stk som mellommåltid med ost, skinke og majones. Har holdt på med lavkarbo i lengre tid og klarer stort sett å få farge på ketostixene hele tiden. Problemet er at kiloene går av med 1-2 i uken når jeg er hjemme og stopper opp når jeg er ombord. Har lest mye innpå her siste uken og ser det er endel ting som kalles "party stoppere", skal prøve å kutte kaffen en uke og se om det er den Hei, hva med Link? Inneholder Sorbitol og Saccharin? Kanskje jeg slipper den hvis jeg kutter kaffen Håper på noen svar og takker for flott forum