Sv: Hjelp! Hva skjer?
Må være litt obs med brødet da, jeg gikk i den fella at jeg spiste gjerne brød til to måltider om dagen, og bringebær med fløte til det tredje måltidet, og sånn kan man jo ikke holde på dag ut og dag inn. I begynnelsen er det kanskje lurt å holde seg litt unna brød, men det er mange erstatninger. Tenker du på frokost er jeg totalt forelska i frokostpannekakene som det er oppskrift på her inne. På jobb kan man spise salat (f.eks kyllingsalat, laksesalat), kan spise rent kjøtt og fisk (ikke fiskeboller og sånn fabrikerte greier) og så masse ost man vil, ikke brun ost men hvit ost, norvegia, synnøve, gräddost osv, namnamnam! Les litt mer om hele greia og bestem deg etterpå. Er du først "inne" er det ikke lurt å hoppe så mye ut og inn av ketose. Men om du er gla i kjøttdeig + fisk og synes grønnsaker er greit så tror jeg du kommer til å være veldig fornøyd med ketolyse 
Spiser mye fett også da. Fløte, meierismør osv, helt annerledes enn alle disse slankekurene der du ikke får røre "tjukk-smør" og "tjukk-ost" - bare sånn ekstra lett ost som både smaker og delvis ser ut som tjukk plastikk