Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-09, 01:02   #21
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo og depresjon?

Tenkte bare jeg skulle legge ut en link, ettersom vi er inne på det med depresjon. Jeg fikk vite om det på en forelesning vi hadde tidligere i høst, jeg har selv prøvd det og jeg liker det veldig godt
Klipper og limer litt fra www.bluemood.no :
Programmet er opprinnelig utviklet ved Australian Nationa University (ANU) i 2001 og oversatt til norsk ved Institutt for Psykologi ved Universitetet i Tromsø i 2005. Internettbasert selvhjelpsprogram som er basert på kognitiv atferdsterapi og interpersonlig terapi. MoodGYM er utviklet for å forebygge depresjon hos unge mennesker og består av 5 moduler hvor negative tanker, følelser, stress og relasjon til familie og venner står sentralt.


For å bruke programmet må du registrere deg som bruker, dette er for å gi deg tilgang til svar og notater du gjør gjennom programmet. Du oppgir ikke navn eller annen personalia og forblir dermed anonym.

http://moodgym.anu.edu.au/welcome

Jeg prøvde det med innstillinga at "Yeah right, som om dette funker..", men jeg ble positivt overrasket Syns det er viktig å vite om at det finnes ting som kan hjelpe, spesielt ettersom terskelen for å gå til legen kan være ganske høy. Og nei, det erstatter ikke profesjonell hjelp, men det kan hjelpe med forebygging når man merker at noe "er på vei".

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat