Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 22:31   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 1-åring vil spise selv. Hva kan jeg gi?

Hun kan vel egentlig spise alt, bare i små biter eller som mos. Han lille vi kjenner får det samme som storebror, mamma og pappa, bare kjørt en runde i stavmikseren!
Han fylte et år for ti dager siden og spise på bursdagen sin pinnekjøtt, kålrotmos, pepperkaker, gele, nonstop, druer.......

Prøver å huske hva jeg ga snuppa og kompisen da jeg var dagmamma. Alltid litt yogurt til dessert, men.....
Joda, de spiste små brødbiter med masse leverpostei eller prim, kjøttkaker/karbonader, fiskekaker/pudding, pølser, mais, agurkbiter, poteter, kokt gulerot, ris, pastaskruer(laaange), kyllingbiter.........

Alt var ikke like populært hver gang, men de fikk smake det meste og koste seg når de kunne sitte å putte i munnen selv.

Det finnes en masse bøker om småbarnsmat. Må da finnes noe på nettet også!