Tråd: Jeg sliter
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-09, 22:35   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fader ta!!

Dette her kunne like gjerne vært meg som hadde skrevet for en stund siden. Jeg har også prøvd meg på Lindbergish kosthold over lengre tid, men har ikke klart å få noen særlige resultater av det. Det er som du sier lett å sabotere seg selv. I motsetning til ketolyse og Atkins o.l. er det jo "greit" å sprekke en gang i blandt. Problemet er at det fort kan bli mest sprekk av hele opplegget... Man kan alltids bli flinkere i morgen eller neste mandag.

Jeg er ganske fersk på ketolyse, men føler meg tryggere og tryggere på at dette er løsningen for meg. Jeg kjenner at sakte men sikkert er det jeg som tar kontroll over maten - det er ikke lenger maten som kontrollerer meg. Dette gjør også at det kommer noen endringer i måten jeg tenker om mat og meg selv. Jeg begynner å tro på at jeg etterhvert skal kunne klare tiden etter ketolyse også da det igjen blir rom for flere sprekker. Jeg føler meg "rustet" fordi at nå VET jeg at jeg kan ta og ha kontroll over maten. Den sikkerheten har jeg aldri hatt tidligere.

Dette skulle egentlig handle om deg, og ikke om meg. Poenget var vel egentlig bare at jeg tror det er mye riktig i det Ciss skriver over her. Atkins/Ketolyse-lignende dietter kan virke drastiske og mye mer dramatiske enn Lindberg, men min (korte) erfaring er at de er enklere. Ettersom at jeg kjenner igjen din måte og tenke på, kan det hende at dette er noe for deg også. Klarere rammer og "bivirkninger" i form av tap av søtsug og sult.

Nå kan det hende du allerede har prøvd dette alternativet?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat