Nå må jeg virkelig skjerpe meg. Hjelp meg i gang!
Ok, nå må har jeg innsett at jeg nok må ta i et tak å få vekta mi ned igjen. Jeg er nok ikke overvektig, men merker at jeg ikke "tar meg så bra ut" i de klærne jeg bruker, som jeg brukte før.
For ca 1,5 år siden slo dama mi opp, og etter det gikk jeg inn i en slags komatilstand der jeg bare har levd, og ikke tenkt så mye på hva jeg gjør eller spiser eller noe annet. Jeg går på jobb om morgenen og legger meg om kvelden. Vekta begynte plutselig også å gå i feil retning. Er i skrivende stund 1.70 høy og rundt 83-84 kg, noe jeg mener er alt for mye. . .
Nå har jeg vel innsett at det livet jeg lever bare fører meg en vei, og det er i allefall ikke fremover. Jeg vil igjen kunne ha en kropp som noen kan finne tiltrekkende, osv.
problemet mitt er bare å komme i gang. Når jeg går på butikken, så er jeg oftest i en slags rutine. Bort til frysedisken å hamstre inn en par grandi, ei flaske pepsi max, kanskje et brød og ja her fatter du skissa! Jeg har bare orker ikke tanken på å lage noe sunt, orker ikke gjøre noe når jeg er kommet hjem. Før sprudlet jeg av glede, men etter en dyp kjærlighetssorg jeg enda ikke er over - har jeg absolutt ingen motivasjon for å gjøre noe som helst annet enn å legge meg under dyna når jeg kommer fra jobb. Sover litt, står opp å ser litt tv-serier, spiser en grandi og drikker brus, for så å legge meg igjen (eller sitte oppe foran skjermen å bare synes synd på meg selv).
Har kommet så langt at jeg vet jeg aldri blir å få tilbake den tiden hvor livet var en dans på roser og alt var som en rosa sky.
Har satt meg et mål før sommeren kommer:
1. Å få en kropp jeg kan være stolt av igjen.
2. Få den lille "bilringen" som har dannet seg rundt magen bort
3. Få opp kondisen på et akseptabelt nivå igjen.
klarer jeg noe av dette, skal jeg unne meg en god sydentur med gjengen (Da kan man jo også gå i baris igjen uten å skamme seg)
Anyways, det jeg trenger er et slags puff i baken som får meg til å ordne dette med vekta. Oppskrifter er det jo masser av her inne, så det er nok ikke problemet. Jeg lurer på om det som passer meg best er å gå i gang med en hardcore ketolyse diett, eller liknende? Hva burde idealvekta mi være? Burde jeg klare å gå fra 84kg til 70-72 kg innen sommeren? Er dette for mye å be om?
Hjelp meg å få livet mitt litt på kjøl igjen. Oppmuntringer om hva andre har fått til hjelper jo også, og hva dere har gjort. Noen som har vært i en liknende situasjon?a
Hilsen B
|