Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-09, 11:19   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå må jeg virkelig skjerpe meg. Hjelp meg i gang!

For det første så må jeg si at jeg vet hva du går igjennom, det er fryktelig vondt å bli dumpa!
Jeg ble selv singel etter fem års samliv i høst, og det var som om verden forsvant under føttene mine, for jeg trodde han var mannen i mitt liv.
Sånn sett kan jeg jo gi deg en fattig trøst, jeg var så heldig å møte en helt fantastisk mann kort tid etter bruddet, og det gjorde alt mye lettere for meg
Og, det går over, dersom man klarer å se framover, og du kan igjen få et liv som er som en dans på roser, dersom du tillater deg det!
Å komme inn hit og være så åpen om hva du savner og ønsker synes jeg det står respekt av, og det er en god start.

Hvor du skal begynne, det er ikke så lett å si, men å kutte ut grandisen og brødet er jo en god start.
Ketolysekuren vil nok mange motsi deg i at er særlig hardcore. Du har mange matvarer å velge mellom, og det er en enkel diett å følge.
Hovedreglene er å få i seg nok fett fra kjøtt og fete meieriprodukter, oljer og smør. Å spise alle typer kjøtt, men gjerne de feteste (nakkekoteletter, bacon, flesk etc), masse grønnsaker av de typene som vokser over jorden, i alle former og varianter, du nevner oppskriftsforumet, og der har du mye inspirasjon, men begynn gjerne enkelt.
Både her på forumet og på http://www.ketolyse.no er det enkle innføringer, men boka og vitaminene er et must. Når du nærmer deg målvekt kan du bremse litt ned på fettinntaket og spise mer kh via nøtter, grove knekkebrød (typ ryvita), belgefrukt, litt frukt, et større arsenal av grønnsaker etc.
Alt handler om vaner, akkurat som dine vaner nå er å plukke med seg de matvarene du nevner, så er det det å få omprogrammert hjernen sånn at der blir naturlig for deg å plukke opp kjøtt, egg, grønnsaker, fete meieriprodukter etc.
Ikke gjør det for avansert i starten, men prøv å varier i enkle måltider. Omeletter og enkle gryter, former etc er greit å begynne med i starten, så kan man variere litt mer og utfordre seg litt mer på kjøkkenet etterhvert.
Pass på å få bevegd deg litt i løpet av dagen, det behøver ikke å være så mye først, men gå 20-30 minutter om dagen, ta trapper i stedet for heis, gå i stedet for å ta bil/buss etc.

Ønsker deg masse lykke til! Og håper du får det livet du ønsker deg

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat