Tråd: Hard mage
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-09, 12:09   #9
Oban
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Oban er på en erverdig vei

Sv: Hard mage

Hard mage kan være et stort problem for noen på ketolysekuren.
For mitt vedkommende er det faktisk hovedgrunnen til at jeg har avviklet dette kostholdet. Jeg begynte med Ketolyse for ett år siden, og fikk etter hvert problemer med hard mage. Tror det gikk et par måneder før det ble et stort problem.
Jeg leste om det her, og passet på at jeg spiste masse grønnsaker, drakk nok vann og inntok mye fett. Mosjon skulle visstnok også spille inn, så jeg var bevisst på å holde meg i form. Etter hvert ble magen så problematisk at jeg så meg nødt til å bruke avføringsmidler. Det løste i løpet av noen dager problemet foreløpig.
Siden jeg regnet med dette var forbigående, sluttet jeg med avføringsmidlene og gikk over til å spise enda mer "forebyggende", med bl.a. Cocosa daglig. Problemene kom snart tilbake, og jeg løste det med å bruke Lunelax daglig fram til sommerferien.
I ferien spiste jeg karbomat, som gjorde at fordøyelsen ble normal, men jeg gikk opp 5.5 kg.
Tilbake på Ketolyse i august gikk det ikke mange ukene før jeg måtte tilbake til Lunelax daglig igjen. Jeg vet ikke hvor vidt det er uheldig å bruke dette over lengre tid, men det føles ikke riktig for meg i lengden.
Jeg er ellers svært fornøyd med å ha gått ned 14 kg. i løpet av 2008, men ved juletider la jeg om til "gamle synder". Det har kommet på 3-4kg allerede, selv om jeg prøver å begrense matinntaket.
En ting er sikkert - jeg er myyyye mer sulten når jeg går på karbomat i forhold til lavkarbo. Lurer på hvor lenge det går før jeg er tilbake på ketolyse igjen - og sannsynligvis dessverre Lunelax som følge.

Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat