Sv: Noen spørsmål om ketolysekuren.
Opprinnelig lagt inn av grm123, her.
Da var det bestemt, jeg må fyre igang denne kuren og komme meg på bena igjen rent fysisk og psykisk
Et par spm:
1. Hvordan regner disse karbsene? 15 karbs per dag hørtes jo lite ut. Sitter her på jobb og så på en pakke mariekjeks, der står det at at en kjeks inneholder 20kcal. Hva betyr dette, er dette altså 5 karbs over de 15 anbefalte per dag? så at om jeg en dag tar en mariekjeks, så er løpet kjørt?
2. Ser at folk snakker om sæterrømme. Hva er forskjellen mellom denne og lettrømme. Selv synes jeg seterrømmen blir "for fet" (men det skal det vel være på denne kuren) men kunne tenkt meg å bruke lettrømmen da jeg synes denne er bedre på smak? Noen stor forskjell her?
3. Jeg drikker nå en del brus, pga mitt elendige kosthold. Det siste par mnd har jeg gått over til lettbrus men ikke merket noen skille på vekten. Pepsi Max har liksom blitt min beste venn. Det står 0 karbs osv på en halvliter. Er det egentlig ok at jeg drikker opp til 1 liter av denne drikken om dagen?
Vil vel komme flere spm her etterhvert 
1 - Jeg regner det ut slik: feks - en paprika har 5,2 kbh pr 100 g og om jeg spiser feks 20 g av denne paprikaen så blir det 1,04 kbh.
regner det ut slik 5,2/100x20=1,04 kbh (om det er rett det veit jeg ikke men i mine øyne ser det rett ut :-)
Om du spiser de riktige grønnsakene (de som vokser over jorda + løk) så kan du spise ganske mye før du er oppi 15 kbh :-)
Og slik som jeg har forstått så må denne kuren følges slavisk..
Altså ingen marie kjeks i det hele tatt nei :-P
2 - Er vell kbh og fett innholdet som er forskjellen uten at jeg skal si det heeelt sikkert, men jeg bruker også lettrømme for jeg liker den best.
3 - pepsi max er en brus du har lov og drikke på ketolysedietten, men vær obs på at den kan stoppe vekt tapet for noen selv om den er lov, så vann er jo så klart det beste du kan drikke, men og unne seg noen gladd av pepsi max i ny og ne det er helt lov :-)

|