Sv: Noen spørsmål om ketolysekuren.
Opprinnelig lagt inn av grm123, her.
Høres jo ikke ille ut det. Har også stekemuligheter på jobben, så å flippe et egg eller to er en mulighet også 
Stek 4-5 skiver med bacon samtidig, og du er på god vei. I meierismør selvsagt, ikke margarin eller andre smør"imitasjoner".
Sitat:
En av mange usunne vaner jeg har er snus, og det kjenner jeg at jeg er laaaangt fra å klare å slutte med. selvfølgelig er jo dette lite bra, så trenger ingen moralpreken anngående dette. Men vil dette påvirke veknedgangen?
Det vet jeg ikke. Sjekk hva boken sier?
Sitat:
Blir jeg også utav ketose om jeg meiser på med rugknekkebrød og tunfisk (i olje da seff). Meier jeg på majones på dette vil jeg jo være i himmelen hehe. Men jeg er veldig fan av å ha noe UNDER "pålegget".
Under pålegget er det bare å slutte med først som sist. Evt kan du sjekke ut oppskriftsdelen her inne og eksperimentere litt med brøderstatninger. Men vit at noen stagnerer på vekta av disse brøderstatningene.
Jeg tror du vil kaste bort mye karbo på rugknekkebrød, karboer som bør brukes på grønnsaker. Jeg tok et fast standpunkt når jeg startet ketolyse, jeg skal ALDRI spise brød, pasta, ris etc igjen. Greit å sette den regelen en gang for alle tror jeg. Begynner jeg å tillate meg "litt" så kommer det garantert til å skli ut. Jeg vet ikke hvor lenge jeg skal gå på ketolyse, men jeg skal aldri gå bort fra lavkarbo.
Sitat:
Skjønner heller ikke at jeg rett og slett kan med god samvittighet kjøpe ekte majones og ikke lettmajonesen. Høres jo helt ufornuftig ut 
Tro meg, det er deilig når den dårlige samvittigheten slipper! På ketolyse spiser jeg bedre mat enn jeg noen gang har gjort. Herlig!
Ikke minst kjenner jeg på kroppen min at dette er det riktige, og dermed fløy den dårlige samvittigheten ut vinduet. 
|