Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-09, 19:21   #1
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Får ikke i meg nok mat/karber

Jeg begynner å slite med å få i meg nok karber. For å bryte ketolysekuren ned i sine enkleste bestanddeler, så er det jeg forsøker å forholde meg til fra dag til dag dette:

1. Få i meg mellom 15 og 20 karber per dag, hovedsakelig fra grønnsaker.
2. Få i meg ca 150 g fett.
3. Få i meg ca 1 g protein per kg kroppsvekt.
4. Spise når jeg blir sulten, stoppe å spise når jeg blir mett.

Funket strålende til å begynne med! Problemet er at punkt 1 & 2 begynner å bli vanskelig å gjennomføre sammen med punkt 4. Hvis jeg skal få i meg minst 15 - 20 karber pluss fett i løpet av dagen føler jeg meg rett og slett stappa! Jeg har nok ligget litt i overkant på proteinene, så jeg har begynt å kutte litt i proteinene for å få plass til flere karber, men det løser ikke problemet. Jeg har jo fått mindre og mindre matlyst for hver dag, og orker mindre og mindre mat.

Noen dager blir løsningen å spise noe "godt" på kvelden, typ bringebær med krem, et par ruter 86 % sjokolade eller - hvis jeg er smart (det hender jo at jeg har noen lyse øyeblikk) - sitte og gnafse sukkererter eller litt nøtter. Men litt av poenget med denne kuren, synes jeg, er jo nettopp det å venne seg av med at man trenger noe godt på kvelden. Eller å venne seg til å spise kun når man er sulten. Jeg er jo strengt tatt ikke sulten da. Og da blir den gnafsinga litt feil synes jeg.

Hva er egentlig viktigst? Få i seg nok karber? Eller å ikke spise når man egentlig ikke er sulten?

Får evt. kjøre på med mer av de av de lovlige grønnsakene som er høyest på karber selvfølgelig da... Men det vil jo også innskrenke valgmulighetene en del. Det er ikke mange av de lovlige grønnsakene som er spes høye på karber...

(merker at dette er en helt absurd problemstilling! Jeg hadde aldri trodd det skulle bli et problem! Har alltid elsket grønnsaker, spist masse grønnsaker, og var mer bekymret for det å måtte begrense grønnsaksinntaket da jeg begynte... )