Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-09, 22:40   #154
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Ryp

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson

Da er vi like langt i programmet, bortsett fra at dette er min andre runde.
Jeg syntes uke 2 og spesielt uke 3 var de verste i programmet.
Når jeg kom til 5-reps ukene økte jeg mer enn programmet tilsa, for ellers ble det for lett.

Lykke til

Takk, blir moro å se hvordan det blir neste uke. Satser på at den blir passe tøff. Er vel den som vil vise om min 10RM var riktig antatt.
På knebøy og markløft er jeg veldig forsiktig, har vært operert i ryggen så selv om jeg er 110% frisk så bør jeg ta hensyn til dette på spesielt disse øvelsene.
Har også maxet 160kg i 10RM i markløft tidligere, men da førte denne "ekstremtreningen" til noen forslitte muskler i ryggen, 2 uker sykemelding og uttalelsen fra legen: "Du e steine tuillat!". Men da uten noe myk start som nå, begynte vel å trene med 100kg på stanga (=120kg).

Opprinnelig lagt inn av Skippy

Jeg skjønner godt jakten på sixpacken, en må da ha lov til å ønske seg noe for sin egen del også. Dame, som jeg er, kjenner godt til slike "oppheng" på hva en vil ha. Jeg ønsker meg synlige muskler på ryggen, når det er mulig igjen da... Og så må jeg få kommentere dette med at folk sier nedsettende ting om et vellykket vekttap. Du er sansynligvis ikke for tynn, men siden du antageligvis er høy(jmf bukselengde) virker forskjellen fra da du var overvektig til nå veldig stor. Jeg som dame har tatt mål av Marilyn Monroe(jada, jeg vet det er fjollete) og hun hadde en BMI på 22,5. Noen som har vært borti sånt om noen kjente menn?

Er 187cm på strømpelesten, så det er klart det vises godt når jeg er såpass høy og går ned 27,3 % av vekten. Pga tidligere trening og godt grunnlag fra tiden som tømrer så er jeg forholdsvis fornøyd med armer og slikt (blir jo aldri perfekt da) så det er liksom sixpacken som er blitt the holy grail for meg, spesielt nå som jeg føler jeg er så nært å nå målet. Jeg regner ikke med mirakler, men satser på at målrettet trening skal gi greie resultater frem til sommeren, evt til vi (sannsynligvis) reiser til syden i mai/juni.

Opprinnelig lagt inn av caz

Jeg er ikke kjent for å skrive så mye her, men har lest hele tråden din screwball og må bare berømme deg for resultatene, de er utrolige.

Nå ser det ut som du "sliter" litt iht. hvor du skal legge deg med karboinntak, og jeg må bare spørre... Vet du hvor mye karbo som skal til for å ta deg ut av ketose ?
På atkins vedlikehold er det jo som tidligere nevnt beregnet at man skal øke med 5 gr. pr uke og sjekke med ketostix for å finne vippepunktet. Om du hadde gjort dette tror jeg du ville ha kunne sluppet mye hodebry i hverdagen din. Det er nemlig helt utrolig forskjellig fra person til person.. Men også iht. aktivitet. Nå som du er nede på ønsket vekt, og ønsker å øke muskelmasse er det jo egentlig ganske viktig for deg å gi kroppen litt mer karbo for økt muskelvekst, så kanskje litt ekstra etter trening ville gjøre en ganske stor forskjell for deg ift. fremgang på ryp. Men også ift. forbrenning senere.
Du kan jo se på programmene til fitnessutøvere f.eks hvor de karber opp når de skal øke muskelmasse og ned når de skal ha frem konkurranseformen.. Selv om jeg ikke mener dette er det beste for "mannen i gata", tror jeg likevel prinsippene vil gjøre det lettere for deg ved å både ha en mer nøyaktig kontroll på ketosen, og ved å se fremgang ift muskelvekst og styrke når du freaker såpass mye

Takk for det, imponert over at du har orket å lese igjennom mine laaaaaange innlegg!
Har funnet ut at jeg fungerer ekstremt bra på lite karber. Tror ikke jeg ryker ut av ketose om jeg passerer 20g karbo, toleransen min ligger nok litt over det, men om jeg ligger på 15-20g karbo om dag så funker kroppen min som et velsmurt maskineri. Jeg har aldri prøvd ketostix, men innser vel at jeg etterhvert bør teste ut karbogrensen min med ketostix ja.

Når det er sagt: Så lenge jeg klarer å trene hardt både med vekter og på tredemølla, så skal jeg forsøke å ligge like lavt som jeg har gjort fra mars 08 - november 08 en god stund videre. Så får jeg heller prøve ut litt mer karbo etterhvert. Er i kalorioverskudd så det holder, eneste er at jeg sannsynligvis får i meg litt lite proteiner, vurderer å finne et proteinpulver med minimalt med karbo og supplere med et par x daglig. Slik jeg har forstått det er det ingenting i veien for å bygge greit med muskler (NB! målet mitt er langt fra å se ut som en bodybuilder - det synes jeg ikke er noe særig pent!) på lavkarbo. Så vi får se, kan hende jeg prøver en stund på Fedon om en stund om fruen også skal prøve det, både for å støtte henne og for å se om det er et kosthold som også fungerer for meg.
Når det er sagt heller jeg mer mot å kjøpe oppfølgingsboka til dr.Torkil.

Nok et langt innlegg fra meg... Gleder meg allerede til treningen i morgen!

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat