Tråd: Fiberhusk
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-05, 16:15   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Fiberhusk

Er det virkelig bare jeg som har oppdaget dette smarte produktet???

Jeg bruker det i alt bakverk (og omeletter), både for å øke fiberinnholdet, og for å binde deigen sammen. Dette melet gjør "deigene" seige og fine, slik som hvetedeiger. Og det inneholder ikke karber i det hele tatt! Det er laget av pulverisert psylliumfrø, så det sveller og blir geleaktig i konsistensen, hvilket er den egenskapen som gjør det så fint å bruke. Maten blir så saftig og god! Det smaker og lukter ingenting. Utpå pakken står det at det er natrulig fritt for gluten, og brukes nå man skal bake glutenfritt brød. Sikkert for å oppnå den seigheten som glutenet gir??

Tenkte bare jeg skulle dele dette med dere, slik at dere kanskje kan videreutvikle mange oppskrifter til å bli enda bedre!

Det heter altså fiber husk, fra lindroos hälsoagenturer, og selges i helsekost og velassorterte dagligvareforretninger, både 100 og 300 grams poser (man trenger IKKE mye om gangen!!).

Næringsinnhold per 100g:
protein 1,5gram
fett 0,6 gram (hvorav 0,1 mettet)
Kullhydrater: 0 gram
Kostfibre 85 gram
Energi: 10 kcal

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat