Sv: Sukkerabstinenser
Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.
Kan skrive under på at sukkerbehovet forsvinner ja. Men det hender en sjelden gang at jeg likevel får lyst på noe søtt til kvelds. Da er mine favoritter litt bringebær med pisket krem på. Jeg bruker ørlittgrann søtningsmiddel i bringebæra og kremen. Har oppdaget at hvis jeg bruker noen dråper vaniljeessens i kremen, så minsker behovet for søtningsmiddel. En annen favoritt er å lage Gerds frokostpannekaker med MASSE kanel og pittelitt søtningsmiddel i røra, også spise et par av dem med bringebær og sæterrømme på. Namnam!
En annen ting er at det virker som om jeg bruker mindre og mindre søtningsmiddel for hver gang. Det virker som at følelsen for at noe er søtt blir mer og mer "sensitiv" på et vis. Noe jeg også merket da jeg sprakk i desember en gang. Tok en konfektbit da jeg var på besøk hos familien. Den føltes så søt at jeg ble kvalm med en gang jeg puttet den i munnen. Gikk på do og spyttet ut konfekten 
Nå var det ganske lett å venne seg til sukkeret igjen da, når det var planlagt julesprekk spiste jeg tonnevis med sjokolade og marsipan uten problemer 
Det samme skjedde med meg! jeg ble utrolig dårlig av eggedosis med splenda, det var så utrolig søtt att jeg ble svimmel, kvalm og vondt generelt i hele kroppen! og det var bare 4 dager inn i kuren!! 

|