Sv: Sukkerabstinenser
Opprinnelig lagt inn av anastazia, her.
Jeg strides litt mellom å unne meg noe "lovlig" (la merke til gåseøyne?) godt som ikke påvirker karboinntaket, eller å holde meg helt unna. Jeg er den av mange som har prøvd ALT (bortsett fra lavkarbo-kurer) og har før gått på en gedigen sprekk når jeg ikke spiste litt søtt en gang i blandt. Men i morges veide jeg meg for andre gang, og det ble et antiklimaks reduksjon på 0,6kg sammenlignet med første ukes nedgang på 3,3. Den siste halve uka har jeg spist 10g 86% sjokolade nå og da når jeg vil unne meg noe godt, kan det være derfor jeg ikke har gått mer ned? ( spist 1 atkins bar også siste uka)
10 gram 86 % er ca. 1,9 gram karbohydrat. Det er lite. Men, jeg vet at flere på ketolyse kan reagere på koffein (og lignende ting, som teobromin i chokolade). Dessuten går du alltid mye mer ned de(n) første uken(e), fordi kroppen binder mindre vann. Jeg tror du klarer deg helt fint.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
|