Sv: Sukkerabstinenser
Opprinnelig lagt inn av anastazia, her.
Jeg strides litt mellom å unne meg noe "lovlig" (la merke til gåseøyne?) godt som ikke påvirker karboinntaket, eller å holde meg helt unna. Jeg er den av mange som har prøvd ALT (bortsett fra lavkarbo-kurer) og har før gått på en gedigen sprekk når jeg ikke spiste litt søtt en gang i blandt. Men i morges veide jeg meg for andre gang, og det ble et antiklimaks reduksjon på 0,6kg sammenlignet med første ukes nedgang på 3,3. Den siste halve uka har jeg spist 10g 86% sjokolade nå og da når jeg vil unne meg noe godt, kan det være derfor jeg ikke har gått mer ned? ( spist 1 atkins bar også siste uka)
For det første - 0,6 kilo på en uke er kjemeflott!! Husk snittet er fra 0,5 til 1 kilo!!
Den førsste uken er det som regel bare vann som blir borte.
Og i boken til Torkil sier han også at dersom dette du har forsøkt mange kurer før (kanskje jojo-slanking, som meg?), ja så går det saktere enn for de som prøver for første gang.
Så det er ingen grunn til hverken å fortvile av den grunn!
Men, i følge boken og ærfaringer blandt mange av oss andre, så er det viktig å følge kuren til punkt og prikke de første 4 ukene. Og da er det ikke rom for sjokolade eller Atkinson-barer...dessverre.
Så de bør du kutte ut dersom du ønsker maksimal effekt.
Lykke til