Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-09, 15:38   #36
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål bare

Siden jeg har fått PM om koffein virker inn på ketosen bekrefter jeg bare det jeg har skrevet flere ganger her i forumet:

Det er tvilsomt om koffein har noe å si på ketosen. Det finnes noen studier som indikerer at koffein hos noen kan forårsake blodsukkerstigning. Det har effekt på insulinet. Studiene går ut på at man spiser 50 gram glucose, fulgt av en dose koffein.

Dette er ikke en lavkarbo situasjon, som under f.eks. induksjonen inntar kun 20 gram karbohydrater, - mest i form av grønnsaker, spredd utover hele dagen.

Det anbefales allikevel at man begrenser koffeinholdige drikker. Det er med dem som med alt annet. Noen tåler det bra, andre ikke.