Sv: Hunder og kosthold
Hm, dette var nytt for meg. Har en hund, blandingshund av engelsk setter, gordon setter og border collie som er nesten 5 år. Jeg gir nesten kun tørrfor som jeg har kjøpt i dyrebutikk eller hos veterinær (økologisk). Nå har vi kastet embalasjen så vet ikke helt hva det heter eller innholdsfortegnelsen. Han har aldri vært syk, fordøyelsen er fin, pelsen er nydelig og blank, tennene er fine og han har et godt energinivå. Noen skrev her oppe at veterinærer har lite om ernæring i utdannelsen sin, men de har jo en god del erfaring da, gjennom praksisen sin? sÅ Hvis de fleste hunder på tørrfor får kreft i ung alder så vil de vel gjerne ane ugler i mosen? Mine veterinærer anbefaler IKKE tørr/våtfor kjøpt i vanlig butikk. Og vi merker jo også at de gangene han får slik mat går det rett igjennom, han spiser mye mer og har løs avføring. Men kvalitetstørrfor er jo det de anbefaler? Og det er det jeg har hørt hele tiden? Av hundetreneren, veterinæren, samt lest om det.
Ser ikke noen grunn til å bytte over til våtfor/ vom eller skaffe innamt hos slakter når dette fungerer så bra?
|