Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-09, 19:24   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Leter etter en margarintråd

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Jeg lurer på en ting: Hvis vi ser bort fra hvor usunt margarin er, inneholder det fett på samme måte som meierismør, når det gjelder kostholdet vårt?

Altså jeg oppfordrer IKKE til å spise det, for det første er det jo veldig usunt, for det andre smaker det dritt...

Men jeg tenker, hvis jeg står der en dag og lager mat (f.eks borte hos folk) og ikke har meierismør eller en god olje. Vil da margarinet gi meg det fettet jeg trenger på lik linje med meierismør?

Nei !
Meierismør er rent fett ikke tilsatt en masse. Det er mye sunnere enn noen andre smørlignende produktet. Det er heller ikke ødelagt fett.

Det er bedre å lavære å spise fett istedenfor å spise margarin. SÅ ille er det !