Det er helt OK å være på Induksjon mer enn 2 uker - men siden matutvalget er litt begrenset krever det litt etterhvert. Jeg har sjøl (og de fleste jeg kjenner i mitt amerikanske/canadiske forumhjem) har gått på induksjonsregler i ca. 6 mnd. Gikk over på vedvarende fordi jeg hadde lyst på annen type mat (som ikke sto på tillatte matvarelista) og fordi vekttapet stoppet opp helt et par mnd. Da jeg begynte å spise mer, startet vekta å røre på seg igjen. Så her er det altså en balansegang.
Men altså, så lenge du syns matutvalger er greitt og du spiser NOK, - er det IKKE problem med å gå på induksjon opp til 6 mnd (i følgeDr. Atkins New Diet Revolution 2002 utgaven).
Kjeder du deg med maten du kan spise (og er i fare for å "sprekke")- gå over på vedvarende
Spiser du noe som IKKE står på tillatte matvarelista - gå over på vedvarende (for da er du teknisk sett der allerede).
Lykke til