Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-09, 14:44   #70
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Hunder og kosthold

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

jeg bruker også vom og hundemat da. hehe. det jeg mente med ala barf.

Ah. Nå er Vom&Hundemat ganske langt ifra BARF da, men det blir sikkert bare flisespikking.

Sitat:

ja gir margbein hele med margen inni. er jo mest en "treat" da. slikker ut margen og tygger litt innimellom på selve beinet. noen av de jeg kjøpte i usa hadde litt kjøtt på seg også.

Ok. Da gis de ikke hele for å spises som i at de spiser beinet også. Det var det jeg mente. Det er jo ikke bra om de spiser selve beinet liksom.

Sitat:

oksehaler har jeg sett i butikken relativt rimelig, men ellers synes jeg det er dyrt. dessuten har jeg bare sånn kjøleskapsfryser her. unskyldninger unskyldninger. hahah. kanskje jeg skal begynne å kjøpe bulk i sverige når jeg får eget hus og svææær fryser!

Mitt siste innkjøp var i går og da fikk jeg tak i skiver av bog (svin) til 19,90 og lever til 10,- pr kilo. Da kjøper jeg inn endel med det samme. Vom&Hundemat selger kalkun- og kyllinghalser til ti kroner kiloen. Hel høne koster vel 20-30,- for kiloen på Kiwi. Og nå etter jula pleier det å være veldig billig for både ribbe og kalkun. Jeg har sett begge deler til 19,90. Den som leter vil finne. Og ja, Sverige kan være finfine greier, spesielt for fjørfe. Der selger de gjerne "hundben" til en slikk og ingenting også.
Fryser finner man überbillig på finn, og man sparer den inn ved eliminering av tørrfôrinnkjøp på no time. Man trenger ikke en diger en med mindre man har mange/enorme hunder. Da jeg bodde i leilighet i Oslo hadde jeg en sånn liten fryseboks, der var det plass til 60-80 kilo kjøtt om jeg pakket smart.
Så det så!
Neida, du må selvsagt gjøre det som passer for deg. Jeg ville bare illustrere at det er hverken så vanskelig eller dyrt som mange tror. Det var ikke spesifikt til deg altså!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat