Damer med bena bundet hadde nok bedre overlevelsesevne = bedre sjanse for å bli godt gift og få mange barn i Kina helt opp til nyere tid. Heldigvis er mennesker også i stand til å tilpasse seg endringer f. eks. kulturrevolusjonen, og overleve uten å binde føttene Og dagens kinesiske damer er i stand til å overleve ved å stå på egne ben, og uten å bli båret rundt, og jeg synes det er en STOR FORBEDRING.
Jeg synes heller ikke jenter bør omskjæres selv om kulturen krever det, jeg synes ikke at de skal steines for utroskap hvis de har blitt voldtatt selv om kulturen krever det, og jeg synes ikke de skal skjære i en sunn, frisk og funksjonell kropp for å tilpasse seg et usunt skjønnhetsbilde samme hvor mye kulturen krever det.
Og mofe: jeg var mest redd for at du var blitt såret og følte at jeg angrep deg personlig for at du ville bli kvitt dine cellulitter. Du har selvsagt rett til å gjøre det du vil med kroppen din. Men jeg ønsker for deg at det skal være ditt valg, ikke kulturell/sosial tvang.
Muskat