Tråd: Jordskokk
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-05, 19:58   #19
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av
Wink

Opprinnelig lagt inn av dingpot

ja....

Jeg hadde bakte jordkokker til middag i dag, og brukte vanlig steketid som for poteter. Smaken var.... interessant... Man kan si det smakte som..... jordskokk Jeg kan ikke si helt hva jeg synes det smakte som?? Litt søtlig. Ikke æsj! Konsistensen var noenlunde som kald potet. Er ikke så glad i poteter (har liksom aldri sett nødvendigheten av den), så jeg vet ikke om jeg kommer til å ha jordskokk igjen, siden jeg ikke har noen potet å erstatte Men det var gøy å ha smakt det også. (krysser av på "har-smakt-på" lista )

Kjøpte den forresten på ICA MAXI på bjølsen i Oslo. 59,90 kr kiloen

Bakte du dem i folie smurt med olje og grovt havsalt ??? og fyllte med smør og rømme
MMM,det er godt på vanlige poteter vaffal
Når det gjelder jordskokken er jeg veldig interessert i om de kan brukes f.eks som pommes frites,potetstappe,etc.
Ellers er det kav umulig å få tak i sånt der jeg bor da,men skal til drammen i helga og kunne jo prøvd maxi senteret der,
En ting er sikkert,jeg gidder ikke dra til Oslo bare for å kjøpe jordskokk