Sv: Jeg kan nå regne meg som en jojo-slanker på høyde med Oprah
takker for mange gode svar,
det med spiseforstyrrelser høres veldig kjent ut, og hadde jeg hatt penger skulle jeg mer enn gjerne tatt meg en lang prat med en psykolog, for som nevnt så tror jeg nok problemet ligger i hodet først og fremst, jeg ser jo hva jeg gjør feil, men fortsetter alikevel å gjøre det.
noe må uansett gjøres, for jeg merker det gdt på helsen når jeg er på det tyngste, sover dårlig, puster tungt, orker lite, humørsvingninger osv.... både moren og faren min er svært overvektige og sliter med astma, hjerteproblemer mm moren min er så dårlig at hun trenger en maskin for å få noenlunde med søvn om natten, og faren min har vært innlagt på sykehus altfor mange ganger med hjerteflimmer. det er trist og bekymringsfullt å vite at jeg er på vei på akkurat samme sti som dem....
grunnen til at jeg helst vil slanke meg ved hjelp av lavkarbo er at jeg ser hvor godt det funker. samtidig har jeg utrolig dårlig selvdisiplin, og er veeeeldig flink til å finne unnskyldninger til å gå på en sprekk.... skjlnner jo at kroppen min ikke har det godt av å gå opp og ned som jeg gjør, men den har det heller ikke godt nå som jeg veier oppimot 90 kg....
Har sett på fedon også men synes det er mye vanskeligere å sette seg inn i. har en unge, jobber skift og er "offshoreenke", så når mannen min er borte har jeg heller ikke tid til å få trent, noe som virket som en viktig del av fedon....

|