Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-09, 23:32   #11
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

hva med splenda eller evt fruktose da?

Fruktose er enda verre enn glukose. Det fører til mindre følsomhet ovenfor leptin (metthetshormonet), stresser leverenen sterkt (fruktose kan gi deg alkoholiker-lever), reagerer aggressivt med flerumettet fett for å danne peroksider o. s. v.

Sukrin (eller erythritol, som det egentlig heter) er relativt trygt. Det lages ved å gjære glukose med en spesiell sopp.

Den tryggeste melkesorten er kokosmelk. Den er mer eller mindre hormonfri og meget rik på fett. Problemet er alle løsemidlene de bruker, samt guargummi til tykning. Her er en oppskrift på hjemmelaget. Jeg har ikke prøvd den.

Kumelk er ikke for ille. Noen tåler kasein og laktose dårlig, men de er svært få i ariske land (f. eks. Skandinavia eller Iran). Soyamelk er proppet med hormoner (fytoøstrogen) og næringshemmere. Proteinkvaliteten er upåklagelig, men likevel.

Kanskje vi kan lage en kunstig melk basert på potetprotein (som er bedre enn biff), forsterket med kokosfett. Vi kan tykne melken med mild syrlighet (fra melkesyre), hvis den har de rette aminosyrene (på samme måte som melkeprotein "stivner" når fløte gjæres til rømme).

Jeg bør forske på det her

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat