Igjennom hele oppveksten har min mor lært meg alt hun kan om matlagig! og gud, når jeg flytta for meg sjøl - var jeg utrolig takknemlig! Fint med kokk til mor Dette er da min oppskrift: Danske Hakkebøff ala o`Connie (2-3 personer) utstyr som trengs: 2 stekepanner (minimum 1 av teflon) 1 plannelokk 1 bolle mat: ost til gratinering brokkoli til 2 personer 1 boks champingjong 1 1/2 tomat i biter 2 "dæsj" fløte 1 "klump" meierismør 1/4 liten løk i biter 500 g kjøttdeig salt/pepper sitronsaft Hvordan: Ta kjøttdeigen i en bolle, kutt løken i små biter, kna dette i deigen. Ta pepper og salt som du vil + ca en spiseskje sitronsaft. KNA GODT! Del denne i 3 deler. trykk håndflata på kjøttdeigen så det blir som biffer (gjerne litt forming også) Stek i panna med 50g meierismør (JAAA! 50G!!) Stek på middels varme i 6-7 minutter på hver side. Ta den andre panna og putt oppi løken, soppen, tomatene, brokkolien, smøret (ca 10 g.), 2 "dæsj" fløte og ett TONN med ost. Helst så du har dekket hele panna 3 ganger. Sett på lokk. La dette surre på middels varme like lenge som du steker "biffene" Server varmt . Knakende GÆTT! oppdatert m/bilder