Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-09, 11:13   #46
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Åh, jeg sliter sånn!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Har problemer med å poste i dag, så det er kanskje meningen jeg ikke skal ?

Må tilstå at jeg ikke skjønner hva du mener. I hvilken sammenheng har jeg sagt noe slikt ?
Du har ikke sagt det! Det virker bare sånn av og til!

Jeg har aldri, på noe som helst tidspunkt, sagt eller gitt yttrykk for at
de som ikke klarer å følge anbefalingene til punkt og prikke burde droppe hele greia! Om du/dere har lest det jeg har skrevet så ser dere at jeg hele tiden har gitt klart utrykk for at vi alle er forskjellige og trenger forskjellige løsninger. Men først bør man sette seg grundig inn i dietten man har valgt (i veldig klartekst: LES BOKA) og lært å kjenne den og sin egen kropp.
Det er jo nettopp det vi gjør. Vi som ikke klarer drikke vann i sånne mengder det er snakk om, vil gjerne følge kuren vi også! Vi vet hva som står og vi vet hva vi bør gjøre. Og vi fortviler fordi vi bare ikke klarer det!

Nå har jeg ikke for vane å utrykke meg tåkete eller pakke ting inn i bomull, og det har vel hendt at jeg har vært oppgitt over at noen spør om det samme om og om igjen uten å lese svaret de allerede har fått. Eller har giddet å prøve ut rådene de får fordi "det ikke passer". Det er opp til hver enkelt om de vil følge rådene de får selvfølgelig, men jeg har svart at de som aldri får det svaret de ønsker kanskje bør vurdere en annen diett der de kan spise alt de har lyst på.
Kanskje du ble litt krass i svaret og jeg litt sår fordi jeg bare ikke klarer å drikke alt dette hersens vannet!

Om noen tar seg nær av det er det trist, men mine råd blir iallefall gitt for å hjelpe folk med å få dietten til å funke, og da må man noen ganger si noe annet enn det folk helst vil høre. Tough luck !
Skjønner akkurat det veldig godt. Noen må være djevelens advokat!

Ser også at du skriver at man på ketolyse trenger mer vann enn normalt!
For meg vil mer enn normalt si fortsatt veldig lite i forhold til de fleste andre!
Jeg er nesten aldri tørst og kan fint frikke mindre enn en liter væske pr dag uten å tenke over det.
Så om jeg drikker 2 liter væske i døgnet nå, drikker jeg dobbelt så mye som det som er normalt for meg!

Har enormt respekt for dere som virkelig kan dette, altså! Måtte bare spørre deg om det var det du mente, når det ble sånn i hodet mitt!
Takk for svar, søteste Nlle!