Sv: prevensjon og ketolyse..
P-RING!! Hjalp meg, jeg var akkurat som du beskriver, blødde masse og lenge, og smertene var så ille at jeg nesten bare kunne legge meg ned i fosterstilling og gråte!
Men hva du velger spørs jo også om du har fått barn, skal ha flere, eller planlegger og bli gravid. Spiral anbefalles jo ikke før man er "ferdig" med å få de barna man ønsker!
Det samme har jeg hørt gjelder både p-stav og p-sprøyte, at det er en mulighet når man blir slutter med det, at det kan ta litt tid å bli gravid. Men dette vet jo legen din også!
Ellers så slår jeg et skikkelig slag for P-ring! merket jeg bruker heter Nuva ring. Man har den satt inn i tre uker, en uke ute og så en ny ring i tre uker. Osv. Det er helt enkelt og gjøre selv, ikke noe problem! Samtidig slipper man å tenke på piller hver eneste dag! Helt genialt. For meg! Dette er jo individuelt! Og det må du ta med i beregninga, og du må snakke med legen din, og ta da også med barn, og eventuell planlegging av barn!
Lykke til!
Forresten! Det mest geniale som finnes mot mensensmerter er:
NAPROXEN! Fås på apoteket og er smertestillende mot nettopp menstrasjonssmerter!
|