Sv: Fråtsing
Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.
Det er jo de her inne som kaller seg intolerante mot karbo. Kanskje du er hypoglykemisk egentlig? Hvordan er søskenfigurasjonen i din familie, hvordan ble du oppdratt på mat?
Nja...tror ikke det har med blodsukker å gjøre. Har målt noen ganger og det ligger stabilt på 5-6. Har vel egentlig hatt et avslappet forhold til vekt frem til jeg ble samboer. Det var først da vekta økte.. Jeg trena mye når jeg var yngre, så da var det jo ikke så vanskelig å holde vekta i sjakk heller.
Men det er egentlig ikke maten som er problemet mitt. Der klarer jeg å stoppe. Det er alt som heter godteri...og ja, tildels potetgull også. Hva slags glede har man av å spise til man blir kvalm liksom?!
Jeg kan huske når jeg var liten. Hver gang vi var på besøk hos besteforeldrene våre, så fikk vi med oss melkesjokolade hjem, og de kommer jo som kjent i mange forskjellige størrelser. Bestefar var dessverre en svært urettferdig mann, og likte guttene bedre enn jente-barnebarna sine. Så guttene fikk alltid stor sjokkis, mens jentene fikk små- om de fikk i det hele tatt.. Jeg har en eldre bror som altså fikk mer enn meg. Jeg måtte også gjerne gjemme denne så han ikke rappa den fra meg (husk at jeg var liten da )
Men kanskje det er det som sitter i meg? At jeg må få stappa innpå før noen tar det "fra" meg?!
Høres teit ut, men jeg vet at psyken er en rar ting... 
|