Sv: Fråtsing
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det som blir sagt om å fråtse i godteri.
Jeg er oppdratt meget strent, det var kun godteri på lørdagene og jeg måtte spise opp alt av middagene. Det var også regel om at vi måtte spise en skive med noe sunt før vi kunne ta en skive med søtt.
For meg som ble mett av en skive betød det at jeg aldri fikk tilfredsstilt søtbehovet uten å tvinge i meg en skive til....
I voksen alder måtte jeg i mange år konsekvent la det være noe igjen på tallerken, for nå kunne jeg bestemme sjøl ikke sant? 
Og når det gjelder sjokolade....det er ikke få kvelder jeg har lagt meg med en mage så stinn at det var ubehagelig.
Om gubben og jeg hadde kost oss med god mat på lørdagskvelden og jeg egntlig var mett så måtte jeg alikevel kjøre i meg sjokoladen jeg hadde kjøpt inn. Og lørdagsgodtet var utvidet til fredag, lørdag og søndag! og etterhvert egentlig alle dager i uka 
Og fikk vi gjester i helgen så hadde jeg liksom lov til å fråtse i sjokkisposen på en torsdag, for med gjester til stede kunne jeg jo ikke spise av hjertens lyst som jeg pleide...
Uff, ble langt dette. Men jeg begynner etterhvert å se at det ligger mye følelser i mitt matmisbruk. Så for min del er det på tide jeg kjenner litt på disse følelsene og bearbeider dem med sunn fornuft istedet for med mat og sjokolade.