Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-09, 22:11   #1
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 53
achillea er ny på veien
Unhappy

Sliter i motbakke for tiden

De siste 2-3 ukene har vært et slit når det gjelder motivasjon. Følels hele tiden som kroppen jobber utrolig hardt for å unngå videre vekttap.

Perioden opp mot jul da jeg startet med ketolyse, gikk jeg fint ned. I julen levde jeg mer generell lavkarbo (<60 KH/dag) i 2 uker og gikk opp 1 kg. Etter at jeg strammet inn for å gå over på ketolysekuren igjen har jeg kun tatt av 1/2 kg på 2,5 uke. Har vært i ketose hele tiden og ingen utskjeielser.
Kjenner stor forkjell på treningene også. Første uken etter nyttår, var jeg helt duracell på step-treningen, mens etter innstramingen er treningene utrolig tunge igjen. Tydlig at det ikke finnes noe ekstra lett tilgjengelig energi i muskelaturen å jobbe med.

Har prøvet å kutte ut kjente partystoppere, men har brukt litt nøter i forbindelse med lunsj-salaten. Dette er det neste som ryker.

Er det noen andre som har opplevet slike perioder og har noen rpd og tips å komme med?

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat