Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-09, 08:16   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Høy ph i urin - hvorfor, hvordan unngå, og hva kan det føre til?

Jeg har 5-6 ganger i høst/vinter tatt urinstiks (ikke ketostix), og hver gang har jeg fått utslag på høy ph i urin.

Etter de få rådene jeg har fått, så kan det føre til sopp i underlivet, og for å unngå det bør jeg drikke appelsinjuice og spise yoghurt.. Yoghurt spiser jeg, men appelsinjuice ser jeg ikke helt poenget i å drikke (sukker).

Men jeg er litt interessert i å høre om hvorfor man får det i utgangspunktet? Jeg har spist "vanlig norsk kost" i denne perioden, dvs. ikke lavkarbo. (Noe som jo selvfølgelig skal endres på.. )

Så kan man jo si at det er derfor jeg har høy ph i urinen, men logikken min tilsier at ikke alle som har høy ph i urinen, har det fordi de spiser "vanlig norsk høykarbo mat".

Kan høy ph i urnen ha sammenheng med andre plager i kroppen? Jeg har f.eks flere ganger hatt vondt i leddene de siste månedene, men det kan jo igjen spores tilbake til andre ting (lite omega3 f.eks). Jeg har også mye gikt i familien, og avogtil giktsmerter (men ikke plagsomt mye).

Har høy ph i urin sammenheng med urinsyregikt?

Noen som vet noe mere om dette her? Har prøvd å google, men fant veldig lite. Bør jeg følge med?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat