Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-09, 12:44   #30
Chunky
Gjest

Sv: Hvorfor så mye fett?

Hei!

Jeg tror du misforstår meg litt. Jeg er ikke prinsipielt i mot høyt fettinntak. Jeg ser jo her på forumet at det fungerer for mange.

Jeg er heller ikke et sekund i tvil om at for høyt karbohydratinntak er det største problemet i forhold til fedme, høyt blodtrykk, kolesterol osv. Jeg er heller ikke i tvil om at fett urettmessig har fått skylden for alt som er galt her i verden. Jeg er overbevist om at fett i seg selv ikke er spesielt farlig. MEN jeg stiller spørsmål med hvor gunstig fett er i forhold til slanking. Når jeg leser her på forumet at noen spiser meierismør rett av pakken og drikker fløte for å få i seg NOK fett, da stiller jeg spørsmål med HENSIKTEN med alt dette fettet. Ikke hvor sunt eller usunt det er, men effekten i forhold til slanking.

Mandag stod det en utrolig god kronikk på forskning.no: http://www.forskning.no/artikler/2009/januar/207538. Det gir god støtte til alle oss her inne. Den anbefales på det sterkeste. På oppfordring fra Carisma har jeg nå sendt forskeren en mail og spurt om han kjenner til seriøs forskning som sier noe om slanking og høyfettdietter, eller om effekt av mettet fett på fettforbrenning generelt. Jeg rapporterer tilbake så snart (om) jeg får svar.

Svar med sitat