Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-09, 21:17   #7
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Døde av for mye vann....

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det er ikke første gangen jeg har lest om dette. Første gangen var vel når Extacy var nytt i Norge. Da var det stadig noen som kollapset av vannforgiftning og vannsvulming i hjernen. Jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra at man skal ha minst 3 liter vann om dagen. Man skal jo drikke når man er tørst.

I boka til Torkil (ketolyse) står det av man må drikke vann for å rense nyrene fordi kostholdet har blitt slik og slik, men det er jo en myte som er avblåst for lengst at det er skadelig for nyrene å spise mye protein.

Ja. Ecstasy er kjent for sin virkning på serotonin. Dette fører til saltmangel gjennom ADH (antidiuretisk hormon). (Antidepressiva kan ha en lignende effekt.) Man blir skikkelig tørst. Dessuten øker kroppstemperaturen (særlig hos jenter), og mange danser mye. Da er det fort gjort å drikke for mye vann, fordi man frykter dehydrering. Ellers er X er et overraskende trygt rusmiddel, bortsett fra noen vandaler som blander det ut med speed og ketamin.

Jeg tror flere ketolyse-folk drikker mye vann for å forskyve mineralforholdet, slik at de binder mindre vann til kroppen. Dermed "øker" vektnedgangen.

In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat