Sv: Ikke stoppet opp, men opp i cm!
Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.
Altså, greit at sist uke ikke ble like beriket med gr. saker som den første, men det får jo være grenser!!! At jeg skal gå opp i cm da nå jeg faktisk er i ketose?! Den første gangen på Ketolys da jeg mistet 22 kilo spsite jeg ikke så mye grønt, men uansett om det er for lite karber eller for lite fett og grønt så skal man vel ikke gå opp i CM? Og jeg er i ketose!
Om du ikke spiser mellom 15 og 20 gram kh om dagen så følger du ikke ketolyse. Så enkelt er det. Og du skal spise en del fett, alltid mest fett foran protein og kh, helst 60 energiprosent eller mer.
I hvilket tidsom har du gått opp i cm, og hvor lenge har du holdt på? Om du har gått ned før, og så gått opp igjen, så kan du ikke regne med like gode resultater i andre omgang, dessverre 
Sitat:
Hvordan er det i forhold til stress, evt dårlig søvn? Vet at det når man ikke er i ketose kan bidra til dårligere forbrenning... Påvente av mensen bidrar vel heller ikke på cm?
Fortvilet
Stress førere til at kroppen produserer kortisol, dette kan igjen provosere produksjon av glukose fra leveren, og da kan man faktisk gå opp. Det har ingenting med kostholdet å gjøre, det har med stress og påfølgende nivåer i kroppen.
Ketose er en fullverdig fettforbrenning, i prinsippet. Å være i ketose er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt. Mange går ned på f.eks Fedon som ikke er ketogent, enn om det som oftest går saktere.
Jo, jeg går alltid opp en cm eller to rundt magen før og under menstruasjon. Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Kroppen samler en del vann i forkant, og mange blir også oppblåste. Dette burde ikke være en overraskelse 
Slapp av, ikke stress, spis i tråd med bokens anbefalninger, og ikke minst; VÆR TÅLMODIG!
Lykke til 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|