Sv: Lavkarbo og økonomi?
Jeg bruker ikke mer penger på mat nå enn før. Mulig jeg hadde et mye værre kosthold fra før da men Hvis man spiser snop, mye halvfabrikata som metter lite og ferdigmat av og til, så flyr pengene ganske fort.
Som nevnt over følger jeg også med litt med på tilbudene. Fyller opp fryseren med f.eks kjøttdeig, kyllingfileet på tilbud. Jeg hopper elegant over halvfabrikata (som ofte inneholder for mye karbo uansett) og lager fra bunnen av (tar sjelden lenger tid og er mye billigere). Jeg tar også Harry-turer til Sverige og fyller opp fryseren med bl.a. bacon og svinefilet.
Det dyreste er grønnsakene. Planlegg hva du skal bruke så du slipper å kaste. Hender det er tilbud på grønnsaker også. Noe er det en fordel å kjøpe fryst fordi det er billigere og de blir ikke så fort ødelagt
Jeg spiser mindre porsjoner nå en før men det er nok mest fordi maten jeg lager nå inneholder mer fett og proteiner, og jeg blir fortere mett
Mine råd er altså: planlegg, kjøp på tilbud, lag mat fra bunnen av, spe på med grovt brød, pasta og ris til resten av familien.
LYKKE TIL !!