Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-09, 22:57   #13
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: opp i vekt etter ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

Er det ikke dumt å "prøve" Ketolyse???? Så vidt jeg har skjønt, skjer det et stoffskifte med kroppen når man er i ketose, så da er man vel like langt om man bare prøver eller om man fullfører det?? Eller har jeg missforstått helt?

Det var på grunn av hennes usikkerhet mht om hun kunne trives med ketolysematen jeg foreslo at hun kunne "prøve noen uker". De fleste venner seg vel til maten og finner løsninger, når de først er i gang. Og hvis en ikke trives med ketolyse, er det vel ikke noen stor sak å slutte? Poenget mitt var bare at hun burde gi ketolysekuren en sjanse, i steden for å avvise den på forhånd.

Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.

For meg dreier dette seg om en livsstilsendring og holdning til hva man putter i seg. Man kan ikke gå tilbake til gamle vaner når man er "ferdigslanket", men man må finne et kosthold der man holder vekten OG som man kan klare å leve med. Hadde jeg hatt valget på nytt, ville jeg kanskje valgt Fedon idag. Det er lavkarbo, men litt rundere i kantene og kanskje lettere å leve med i etterkant...

Enig i at dette med lavkarbodiett er en livsstilsendring. Men jeg er litt usikker på hva du mener med at Fedon kunne være lettere å leve med i etterkant enn ketolysekuren? Er det stor forskjell mellom Fedon og Torkil på kostholdet for de som har nådd målet sitt? Trodde det var ganske likt?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat