Sv: Ketolyse vs sunn fornuft
Opprinnelig lagt inn av Graphicjunkie, her.
(...)Men karboinntaket er såpass lavt at en full styrketrening eller en lenger kardiotrening (med over middels intensitet) fører til at personen blir uvel og svimmel. Dette kommer jo av at kroppen jobber på en annen måte.
Må man altså ofre fullintensitets treningsøkter når man er på ketolyse? Og vil det da bare være å ofre en helsefordel for en annen ved å leve på lavkarbo? Og hva er egentlig best? Full intensitetstreningsøkter eller lavkarbo kombinert med lettere treninger?
Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.
Om man elsker høyintensitetstreninger er man nok ikke så veldig overvektig - mest sannsynlig - så det går vel litt opp i opp?
Jeg elsker høyintensitetstreninger...har alltid gjort det. Men likevel har det sneket seg 20kg ekstra på meg! Og uansett hvor hardt eller hvor mange dager i uka jeg har trent (stort sett 4 dager, fordelt på enten kondis eller styrke eller begge deler)...
Og på ketolyse var det kun i de første ukene jeg følte jeg mista litt på fart på tredemølla, måtte gi meg noen km/t ifht det jeg hadde før ketolysestart. Men til gjengjeld klarte jeg å holde på mye lenger, og var ikke spesielt sulten før heller (trente på morgenen før frokost og jobb) tidligere morgentreninger så har jeg måttet hive i meg en yoghurt e.l. for å klare økta! Men så gikk det noen uker (en knapp måned kanskje) og så var jeg tilbake til samme utgangspunkt som før ketolyse - men endel kg lettere og cm mindre... (og jeg har heller aldri klart å miste cm tidligere, uansett hvor sunt jeg har spist (dvs ikke godter, ikke brus, ikke potetgull osv)
Ketolyse har definitivt funka bra, både mtp treningen, og så har jeg jo krympet, hehehe 

|