Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-09, 10:48   #1
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Hvorfor er ketose krevende for kroppen?

Mange hevder at ketose er en svært krevende tilstand for kroppen. En annen påstand er at det blir vanskeligere og vanskeligere for kroppen å komme i ketose hvis man gjentatte ganger ”faller ut” av ketose.

For meg er disse påstandene noe ulogiske. Hva er grunnen til at svært mange føler seg piggere og har mer overskudd når kroppen er i ketose, hvis denne tilstanden er så krevende for kroppen? Krevende på hvilken måte?

Man skulle vel også tro at det er mulig å venne kroppen til å omstille seg fra karbohydrat- til fettforbrenning, slik at det faktisk er tvert om, altså enklere å komme i ketose for hver gang kroppen må omstille seg? I steinalderen vil jeg tro at å gå ut og inn av ketose ikke var noe enestående?

Jeg har selv vært ute av ketose fire-fem ganger (i perioder på en til to uker) de siste to og et halvt årene. Min erfaring tilsier at kroppen omstiller seg raskere og raskere for hver gang.

Er det noen som har noen gode svar på spørsmålene mine?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat