Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-09, 19:15   #6
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I tillegg er det viktig å huske på at:

Ketose er en kostbar forbrenning, den krever hundrevis forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymene utgjør den kjemiske " fabrikken" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker for å skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler. Dvs. spiser man ikke nok av dette er det enda hardere for kroppen.

Har du noen linker som underbygger disse påstandene, eller andre tips om hvor jeg kan finne informasjon for å lære mer om det du beskriver her?

Jeg lever utelukkende på animalsk føde i månedsvis om gangen, og føler meg mer opplagt enn da jeg var i tenårene. Jeg forstår ikke hvordan dette henger sammen hvis det er er så hardt for kroppen. Burde man ikke da bli slapp og matt?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat