Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-09, 20:29   #5
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse på egen hånd?

Opprinnelig lagt inn av MaHa, her.

Hei
Lurer på om man må på denne Ketolyse-kuren (hva følger med i den, trenger man først og fremst boken?) eller om man rett og slett kan starte som jeg har gjort og få det til på den måten også.

Ved å
1) lese boken (= skaffe deg den kunnskapen du trenger, på en strukturert måte) og
2) kjøpe kosttilskuddene som anbefales
så gir du deg selv en bedre sjanse til å lykkes - med ketolysekuren - uten plagsomme bivirkninger.

Det kan selvfølgelig godt hende at du kan lykkes med lavkarbo på egen hånd, også! Da er det "egenkomponert lavkarbo"-diett" du følger, ikke sant? For "ketolysekuren" er jo et spesielt opplegg laget av lege Torkil P. Andersen, se www.ketolyse.no.

Det finnes flere "ketogene dietter" som bygger på "ketose"-mekanismen. Det er vel å anbefale å følge et fast opplegg hvis du skal være i ketose, fordi det endrer stoffskiftet ditt. Men en egenkomponert lavkarbo tror jeg må være greit å gjennomføre på egen hånd, forutsatt at du har litt peiling på ernæring.

Jeg vurderte det slik at når jeg skulle gjøre så stor omlegging i livet mitt, så ville jeg gi meg selv gode odds for å få det til. Jeg valgte derfor å følge et strukturert opplegg og tenker at utgiftene til boken og kosttilskuddene er små i forhold til hva det koster å gjøre egne, dyrekjøpte erfaringer.

Men lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat