Sv: Ketolyse på egen hånd?
Opprinnelig lagt inn av MaHa, her.
Hei
Lurer på om man må på denne Ketolyse-kuren (hva følger med i den, trenger man først og fremst boken?) eller om man rett og slett kan starte som jeg har gjort og få det til på den måten også.
Ved å
1) lese boken (= skaffe deg den kunnskapen du trenger, på en strukturert måte) og
2) kjøpe kosttilskuddene som anbefales
så gir du deg selv en bedre sjanse til å lykkes - med ketolysekuren - uten plagsomme bivirkninger.
Det kan selvfølgelig godt hende at du kan lykkes med lavkarbo på egen hånd, også! Da er det "egenkomponert lavkarbo"-diett" du følger, ikke sant? For "ketolysekuren" er jo et spesielt opplegg laget av lege Torkil P. Andersen, se www.ketolyse.no.
Det finnes flere "ketogene dietter" som bygger på "ketose"-mekanismen. Det er vel å anbefale å følge et fast opplegg hvis du skal være i ketose, fordi det endrer stoffskiftet ditt. Men en egenkomponert lavkarbo tror jeg må være greit å gjennomføre på egen hånd, forutsatt at du har litt peiling på ernæring.
Jeg vurderte det slik at når jeg skulle gjøre så stor omlegging i livet mitt, så ville jeg gi meg selv gode odds for å få det til. Jeg valgte derfor å følge et strukturert opplegg og tenker at utgiftene til boken og kosttilskuddene er små i forhold til hva det koster å gjøre egne, dyrekjøpte erfaringer. 
Men lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

|