Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-09, 09:46   #18
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

På dette kostholdet så gjør kroppen nytte av det meste av det vi spiser, og det blir dermed ikke like mye avfallstoffer som det er når man følger et høykarbokosthold. Dermed vil man ikke bli oppblåst eller føle ubehag ved å ikke gå på do, og det er heller ikke nødvendig å gå på do hver dag. Det er i alle fall de flestes erfaring.

Jeg skal ikke protestere på at de fleste har den erfaringen. Og Torkil skriver også om dette i boken. Men jeg mener likevel at det er et visst "mekanisk" element her; hvis man spiser mye fiber så må det jo uansett ut igjen.

Til Tomjay: Du forteller at problemet ikke bare er sjelden, men også hard avføring. Ketolysepappa Torkil skriver (på s. 81 i boken) at man ikke skal ha forstoppelse (som kjennetegnes ved hard avføring). Han anbefaler magnesiumoxid og beskriver i boka hvordan og i hvilke mengder det bør brukes.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat