Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Har du noen linker som underbygger disse påstandene, eller andre tips om hvor jeg kan finne informasjon for å lære mer om det du beskriver her?
Jeg lever utelukkende på animalsk føde i månedsvis om gangen, og føler meg mer opplagt enn da jeg var i tenårene. Jeg forstår ikke hvordan dette henger sammen hvis det er er så hardt for kroppen. Burde man ikke da bli slapp og matt?
-
Det er forskningsresultater som er behøring presentert i Torkil Andersens bok "Slank med Ketolysekuren" (liste bak i boka). Deter også erfaringer fra hans behandling av (jeg vet ikke hvor mange) pasienter på Ketolysekuren og en studie på hvorfor vekttapet stanser opp. Legg også merke til at det står i forbindelsen med forbrenning av fett.
Man kan leve mange år med ting som er "kostbart" eller for den saks skyld "krevende" for kroppen, - uten at dette gjør en slapp og utslitt.
Det står også "ser ut til". Det er ingen absolutt sannhet (svært lite er). Det finnes ingen absolutt sannhet. Noen kropper tåler det ene, noen tåler det andre. MIN kopp blir direkte dårlig ved inntak av kun animalsk føde. Den fungerer ganske enkelt ikke, det er for hardt. Men jeg kjenner flere som ikke har noe problem med det og trives godt på det.