Sv: Phase 2 Fungerer det?
Først og fremst må jeg si at det er beundingsverdig at dere vil utsette kroppene deres for slikt bare for å teste et produkt. Det hadde jeg aldri turt !
MEN
Å bruke ketostix som indikator på om pillene virker eller ikke blir dessverre helt feil. Om man er i ketose eller ikke er absolutt ingen indikasjon på at pillene virker - eller at man fortsatt går ned i vekt.
Hvis du har lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Man må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.
Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.
Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ikke hva som skjer i hele kroppen.
Å ha testet pillene en dag er heller ikke nok. Skal testen ha noen som helst verdi må dere teste minst en måned. Bl.a. for å se på vektnedgang uten piller med lavkarbo kost og så samme periode med høykarbo og med piller. I tillegg er det snaut med kun to personer ie t slikf forsøk. I realiteten viser det kun om pillene virker for dere to. man kan ikke fra det trekke en konklusjon at de virker punktum.
Som tidligere nevt her i forumet anbefaler vi ikke piller i det hele tatt. Og garantert ikke i kombinasjon med Atkins eller Ketolyse. Vi anbefaler ren MAT. Litt av vitsen med å følge reglene diettene gir er å venne kroppen av med karbosug og å stabilisere blodsukkeret/hormonnivået i kroppen. Noe man IKKE gjør om man spiser berlonerboller og drikker brus. Å følge en lavkarbodiett OG ta slike piller har tidligere vist seg å være bortkastet. Det kan også bli en (farlig) sovepute, hvor man tror man kan spise hva man vil og bare ta en pille så er det greitt. Tror kanskje slikt passer på Slankenett eller lignende sider. Ikke et forum som er dedikert folk som går på lavkarbo dietter og ønsker å lære seg/venne seg til et sundt og godt variert kosthold - UTEN sukker, mel og andre stivelseholdige produkter.
Selvfølgelig er dere velkommen til å poste forsøksresultater, men hvor alvorlig de blir tatt kommer an på hvordan dere gjennomfører testen..... Og dere bør kanskje også sette dere inn i hva kostholdet dere beskriver i testen gjør med kroppen - og da mener jeg ting pillene ikke kan gjøre noe med.... som f.eks. blodsukker, stoffskiftet, hormonnivå generelt. Det syns jeg hadde vært spennende å vite.
Lykke til videre