Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-09, 15:22   #18
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolyse på egen hånd?

Opprinnelig lagt inn av tufsa83, her.

Jeg har kun kjøpt ketolyse boka, leste og bladde gjennom den et par ganger, MEN, det jeg har lært av dette kostholdet er det jeg har funnet innpå her og hørt av andre som har gått eller går på kuren, så igrunn vil jeg påstå at boka ikke er absolutt nødvendig..

Hvis du bare har "bladd igjennom boka et par ganger", er det kanskje ikke så rart at du har lært det meste andre steder! Men spøk til side, det er klart at det er masse gode råd å få her på forumet (og av veteraner, hvis man er så heldige å kjenne noen).

Til diskusjonen generelt:
Som jeg har sagt i andre tråder om samme tema, folk må selvfølgelig gjøre som helt som de vil. Men boka er grunnlaget, og jeg minner om at "ketolyse" (selv om det ikke heter "Andersen-dietten") faktisk er Torkil P. Andersens definerte konsept. På samme måte som Atkins-, Lindberg- og Grete Roede-diettene er et definerte dietter som har en opphavsmann- eller kvinne.

At det kan gå bra uten å lese boka eller ta de spesiallagede kosttilskuddene, er ikke så overraskende. Det er jo masse ting som går bra uten at folk følger anbefalingene de får! Vi kjenner vel alle noen som røyker masse og likevel blir hundre år, folk som kjører for fort og aldri kommer i ulykker, folk som er oppvokst under dårlige forhold og likevel blir lykkelige mennesker som voksne osv. osv. osv. Men da er det på tross av, og ikke på grunn av.

Jeg skjønner ikke hvorfor det ser ut til å være et poeng for flere å ville gjennomføre kuren uten bok og ketolysetabletter? Er det en spesiell grunn?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat