Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-09, 15:57   #18
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs sunn fornuft

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Jeg mener at lavkarbo er sunn fornuft. Det er jo sunn mat. Hva er sunt med potet, ris og pasta. Brød!? Ja uansett type brød så er det jo ikke sunt! Og sammen med kjøttpålegg og kanskje smør/margarin er det enda værre. Nå ser jeg også at flere produsenter tilsetter malt i brødet så det skal se mørkere og "sunnere" ut. Svindel har kommet hit også ja.
Industrimat er jo ikke sunt; som posesupper, kjeks osv.
Det er altså lavkarbo som er en sunn og fornuftig måte å leve på. Men selvfølgelig, man kan jo spise litt av det usunne av og til så lenge man følger det sunne i det daglige. Men å spise daglig poeter, ris, pasta og brød osv kommer jeg aldri til å gjøre. Og hvis man skifter for mye på hva man spiser, når man har gått ned endel kg så er det også lettere å gå opp igjen. Hvorfor bytte tilbake til det kostholdet som gjorde at man ble overvektig!?



Hva er unaturlig med lavkarbo? Det er jo det mest naturlige maten som finnes! Ja tidkrevende men hva med gevinsten?

Spise med måte..? Det er jo nettopp det som er problemet for overvektige og for de som ikke kan holde seg slanke. Man spiser for mye usunne matvarer (korn, industrimat, potet, pasta, ris, brus, snop) som gjør at man ikke føler metthetsfølelse. Og dermed går man opp i vekt. Da er det bedre å spise litt kjedeligere men å holde vekta? Så får man heller spise litt usunt av og til men i det daglige så bør lavkarbo være det beste alternativet også etter at man har blitt slank.


*Applaus*

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat