Sv: Komme over et platå med Skaldeman
Jeg vil oppfordre til en viss forsiktighet når det kommer til en karboloading/sommer.
Jeg forsøkte meg på dette for litt mindre enn et år siden. I fem dager spiste jeg hva den gemene hop anser som sunt; Grovt brød, diverse pålegg, deriblant brunost, lettmelk, juice, fullkorns frokostblandinger etc. Grunnen til at jeg gjorde det var fordi jeg hadde stått stille på vekta i nesten et år, selv om jeg gjorde "alt riktig" ...
I løpet av de fem dagene la jeg på meg tre kg, og jeg fikk migrene, ødemer, allergi, søvnproblemer og en ganske forstyrra mage.
Resultatet uteble, vel, det ønskede i alle fall. For i løpet av følgende halvår la jeg på meg ytterligere nesten ti kg, selv om jeg gikk tilbake til ketogen kost, og formen fortsatte å være noe elendig, selv om migrenen og allergien forsvant. Da jeg tok tester hos legen min på høsten (jeg fikk påvist insulinresistens for to og et halvt år siden), så var det fastende blodsukkeret mitt helt på grensen til diabetesverdier, c-peptiden min hadde også økt siden de siste fine prøvene, og jeg fikk beskjed om at jeg var temmelig nære på LADA som ikke er uvanlig i min familie. (En blanding av type en og to som kommer i voksen alder).
Ja, det jeg skulle komme fram til er at med mindre du er frisk, altså at du ikke har noen problemer med stoffskifte/hormoner/dia-relaterte lidelser, så vær VELDIG forsiktig!
Dette satte meg veldig langt tilbake. Først nå er jeg i gjenge igjen og snart tilbake på laveste notering vektmessig.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|